top of page

10 days intensive

Wil je het zo aanpakken dat je zelf helemaal een onderdeel bent van het traject?
Ga samen met met mij aan de slag.
Door samen onderzoek te doen door design thinking. 

Leren we de essentie van je merk, product of dienst kennen & benoemen. 
En bepaal jouw stip op de horizon en vertel dan je verhaal.
Ik bied je de tools en ben een kritische vriend tijdens dit proces.

 

01

Hoe gaat het?

Onderzoek en analyse naar de issues die intern & extern spelen. Hieruit filteren we wat het echte vraagstuk is. We bepaen de context en de motivatie om te willen veranderen.

02

Wat is je droom?

Wat is de droom? Wat is de drijfveer? Wat zijn de ambities? Wat is de stip op de horizon? Wat als er geen limiet is. Geen idee is te gek. Alles mag en alles kan. Het is jouw droom. 

03

Hoe doe je dat?

Waar ben je als merk echt goed in? Wat is je echte primaire waarde(n)? Hoe innovatief ben je? Voor wie of wat?

04

Hoe ziet je business eruit?

Hoe ben je georganiseerd? Wat zijn je processen en activiteiten? Welke bronnen gebruik je? Wie zijn je sleutelpartners? Hoe betrokken wil je zijn naar de maatschappij? Ben je met je concept een platform,  community of circulair? Of wellicht een nieuwe dimensie?

05

Je belanghebbenden

Welke partijen spelen een rol in jouw omgeving? Intern en extern? Van wie ben je afhankelijk? En wie van jouw? Vanuit empathie kijken we en leren we je omgeving kennen. 

06

De strategie

Langs welke route wandelen we om de propositie het beste te realiseren? Afhankelijk van welke omgevingsfactoren. Denk aan een van de zes strategieën: eco-efficientie, verdienstelijking, gebruiks-optimalisatie, levensduur verlenging, cascadering of community building.

07

De roadmap

Wat wordt het plan om van binnenuit naar buiten te treden? Welke activiteiten horen daar bij? Wat ga je doen? Wat moeten je nog leren? Waar heb je hulp bij nodig? Wat moet je achter je laten? Wat moet je juist aanpakken?

Welke tools zetten je in? 

08

Je verhaal testen

Hoe ga je je verhaal opbouwen en presenteren binnen en buiten de organisatie? Wat heb je nodig om te testen of het werkt? We starten met het schrijven van je verhaal en leggen die bij de belanghebbenden voor. 

09

Impact maken

Wat zijn de positieve en negatieve gevolgen van je concept, project of business. Welke relevante indicatoren kies je om die impact inzichtelijk te maken en bekijk je hoe je de indicatoren praktisch meetbaar kunt maken.

10

Impact maken

Welke transacties of uitwisselingen tussen partijen vinden er plaats. Finaincieel maar ook de extra waarde. Hier bepaal je welke transactievormen zoals materialen, diensten of kennis nodig of passend zijn. 

Hoe werkt de 10 days intensive? 

​

De 8 dagdelen, bestaat uit 10 stappen die leiden tot verheldering, verdieping en koers.

Ik begeleid je en inspireer op strategisch en tactisch niveau.

Actieve participatie is noodzakelijk.

Je gaat na iedere sessie een verdere uitwerking maken van jouw canvas.

Je krijgt dus ook wat huiswerk. Het is een iteratief proces.

Dus soms komen we er achter dat we iets moeten aanpassen of vanuit een andere bril moeten kijken naar het vraagstuk.

Tussen door zijn er indien gewenst feedback momenten.

Tevens is er een kennismaking en eindevaluatie naast de 10 days intensive.

​

 

Ik werk bij voorkeur op een inspirerende buiten locatie.

​

is het wat voor jou?

​

Uitermate geschikt voor

 

innovatieve start ups 

scale ups

grown ups

(semi) overheid

onderwijs

​

​

Groen thema briefpapier

Voordelen

​

Het geeft helderheid over wat je aan het doen bent

en naar toe wilt. Versterkend als je al op weg bent en verfijning nodig hebt

Een externe partij inzetten is  pas effectief als je het echt samen doet

Daarna?

Daarna gaan we kijken wat we aan tools gaan inzetten.

Je kan het zelf verder uitvoeren of ik help je daar bij. 

Evaluatie hoort hier ook zeker bij. 

Moderne werkplek

Get in touch!

  • Black LinkedIn Icon
bottom of page